måndag 23 september 2013

Kvinna för min beard hat

Jag läste på en virkblogg att den vanligaste förfrågan man får att virka från sin bekanskapskrets mycket väl kan vara en beardhat!

Jag och en kollega satte ihop en födlsedagspressent till en tredje kollega som fyllde jämt och en beardhat kom på tal! Självklart kan jag fixa en sån! Efter vi varit och shoppat garn ihop på stan slängde jag ihop den här på några timmar över två kvällar.


Pressenten gjorde succé och den var rolig att göra.  Och man ser ju faktiskt helt galet grym ut i den =P Ser fram emot att få fler sånna förfrågningar =)
Jag gjorde min beard hat efter detta gratismönster. (Länken verkar vara en smula ostabil dock =( )
Det finns många att välja på. Hatten i mönsteret jag använde fick jag göra om för den blev på tooook förliten. Jag fick lägga till tre ökningsvarv för att den skulle bli lagom.  Använde virknål 6,5 mm till skägget och 5 mm till mössan.

Men jag gillade tekniken för att göra ribbningen i mössan och jag kanske mycket väl plockar fram några fina färger och gör en mindre variant av bara mössan till nån av tjejerna nu till hösten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar