tisdag 29 oktober 2013

En uggla som heter Matilda

En liten tjej som heter Matilda valde den 23e Oktober för ett år sedan att komma till världen. Mycket roligt tyckte jag eftersom det är min födelsedag med! Jag sa att hon skulle komma på min födelsedag när jag fick veta av hennes pappa att de var beräknade i oktober. Och mycket riktig, så blev det.

Jag känner mig nästan som en av de tre feerna i törnrosa som ger barnet sångröst och såntdär... Fast ändå kanske inte riktigt, men en bra födelsedag fick hon iaf!!

I år fyllde ju såklart Matlida 1 år på samma dag som jag fyllde 2^5!

Vi var där och grattade och överlämnade en ugglemössa som pressent. Jag virkade denna med det här mönstret som grund. Men jag fick anpassa storleken för att passa. Så virkade jag den två varv längre på baksidan än på framsidan så att man kan ha den rakt. Det blir inget bra med öronlapparna annars om man måsta sätta mössan rakt för att öronlapparna ska hänga rakt ner så blir den lite kort i nacken om den är lika lång som den är i pannan... Jaja nu rörde jag väl till det!

Toffsarna och ögon och näbb frihandade jag till. =)  Garnet köpte jag på hemköp, minns inte vad det heter,  och virkade med 6 mm nål.  

Hursomhelst så verkar mössan ha passat och blivit uppskattad. Matilda hade den på sig när de var här på fika och lek idag =)

Rolig var den att göra med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar