lördag 12 oktober 2013

Mössor mössor mössor!

Det var beard haten som inspirerade mig. =)
Utifrån det mönster på mössa jag utgick ifrån till min beard hat har jag virkat till Sigrid och Andreas!
Sigrids mössa är i ett tunt bomullsgarn som jag tänkte kunde vara bra att ha på vår- och höstkanten! Ganska sval men håller ändå inne värmen lite. Jag fick lägga till ganska många varv av ribbningen eftersom min lilla tjej har nästan lika stort huvud som jag...  =)
Jag mätte på henne varje dag och virkade till två varv när hon sov och så fortsatte det i ganska många dagar hehe. Tillslut blev den stor nog iaf!

Pappa Andreas mössa är nästan exakt som det tidigare jag gjorde till beard haten fast i ett annat mönster och denna är gjord i garnet Molly från järbo. Mycket mjuk och inte alls sticksigt! mmmm

Båda är mycket nöjda =)

Till mig själv gjorde jag en baskerliknande historia i senapsgul för att matcha min nya väska i vinter.
Jag blev inte helt nöjd med den.  Jag utgick från det här mönstret på quick cozy slouchy hat. Men den blev påtok förliten när jag följde det så jag fick improvesera lite så den blev stor nog. =)
Jag har gjort den i ett garn som heter  Samo och är 100% ull från Panduro och en 8mm virknål.

Nu får mössskapandet nog lugna sig en stund, mitt nya projekt är en sjal att sno runt halsen på kalla vinterdagar!

Jag gillar ju inte hösten egentligen men nu inser jag att den har sina fördelar, det finns ju så mycket roligt att virka till höst och vinter. =)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar